W-MBP - Konkursy Oferujemy różnorodny księgozbiór dla nauczycieli, studentów i maturzystów. Organizujemy: - zajęcia edukacyjne dla uczniów i nauczycieli z wykorzystaniem prezentacji multimedialnych, filmów, muzyki, - warsztaty komputerowe dla nauczycieli, - konferencje i seminaria, - wystawy artystyczne i edukacyjne. https://wmbp.olsztyn.pl/index.php/forum-bibliotekarzy/konkursy/132-rok-szkolny-2011-2012 2024-09-01T07:53:11+02:00 Administrator W-MBP Joomla! - Open Source Content Management Promuję Czytanie w Bibliotece Szkolnej - Rozstrzygnięcie Konkursu 2011-11-07T11:30:58+01:00 2011-11-07T11:30:58+01:00 https://wmbp.olsztyn.pl/index.php/forum-bibliotekarzy/konkursy/132-rok-szkolny-2011-2012/176-promuje-czytanie-w-bibliotece-szkolnej-rozstrzygniecie-konkursu Michał Kowalski <p style="text-align: center;"><strong>Rozstrzygnięie konkursu</strong></p> <p style="text-align: center;"><strong>dla nauczycieli bibliotekarzy szkolnych </strong><br /><strong>przeprowadzonego w roku szkolnym 2011/2012</strong></p> <p style="text-align: center;"><strong>„Promuję czytanie w bibliotece szkolnej”</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Jury konkursowe w składzie:</strong></p> <p style="margin-left: 30px;">Sylwia Czacharowska – dyrektor W-MBP w Olsztynie, przewodnicząca jury,<br />Halina Kotlińska – wicedyrektor SP nr 2 w Olsztynie,<br />Maria Wiśniewska – wicedyrektor W-M BP, sekretarz jury</p> <p><br />przeanalizowało 5 prac konkursowych nadesłanych z następujących bibliotek szkolnych:</p> <p style="margin-left: 30px;">1. Szkoła Podstawowa Nr 6 im. K.I. Gałczyńskiego w Olsztynie <br />2. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Biesalu<br />3. Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku<br />4. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Zespole Szkół Nr 1 w Mrągowie<br />5. Zespół Szkół Zawodowych w Dobrym Mieście.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Postanowiono nagrodzić wszystkich uczestników konkursu poprzez przyznanie dwóch wyróżnień równorzędnych oraz 1, 2 i 3 miejsca.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Wyróżnienia równorzędne otrzymały:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna w Zespole Szkół Zawodowych w Dobrym Mieście - nauczyciel bibliotekarz Pani Barbara Opała.</strong></p> <p>Wyróżnienie za aktywność, organizację różnorodnych działań w zakresie promocji czytelnictwa min.: spotkania autorskie, zabawy dydaktyczne, kalambury, konkurs literacki, wystawki, a także otwieranie się biblioteki na środowisko zewnętrzne i współpracę z takimi podmiotami jak Stowarzyszenie „Kresowiacy”, Dom Opieki Społecznej w Dobrym Mieście, Centrum Kultury w Dobrym Mieście czy dobromiejska bazylika.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Biesalu - nauczyciel bibliotekarz Pani Mirosława Gromacka.</strong></p> <p>Wyróżnienie za aktywność i szeroką współpracę z organizacjami, stowarzyszeniami, fundacjami min. z Fundacją ABC XXI. Cała Polska Czyta Dzieciom, Fundacją Dzieci Niczyje, Fundacją Wspierania Inicjatyw Ekologicznych itp. (w sumie 18 instytucji) oraz organizację działań promujących czytelnictwo w szkole jak przeprowadzenie zajęć czytelniczych pod hasłem „80 bajek dookoła świata” czy „Tropem polskich legend”, „Pasowanie na czytelnika”, zorganizowanie koła czytelniczego „Jestem miłośnikiem książki”.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>III miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej Nr 1 w Zespole Szkół nr 1 w Mrągowie – nauczyciel bibliotekarz Lilia Szczur.</strong></p> <p>Za organizację cyklicznego przedsięwzięcia literackiego „Spotkania z poezją”. Zwrócono uwagę na odwagę zmierzenia się z promocją poezji – gatunku literackiego, z którym nie każdy chce się mierzyć z powodu raczej niewielkiego zainteresowania dzieci czytaniem poezji. Na podkreślenie zasługuje przemyślana koncepcja literackiej imprezy czytelniczej wykorzystująca cztery pory roku i tło muzyczne „Czterech pór roku” Vivaldiego oraz ciekawa scenografia spotkań.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>II miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej Nr 6 im. K.I. Gałczyńskiego w Olsztynie – nauczyciele bibliotekarze: Pani Małgorzata Jeziorna i Pani Agnieszka Michałowska.</strong></p> <p>Za bardzo dużą aktywność biblioteki w życiu szkoły, organizację wielu wartościowych form pracy aktywizującej czytelnictwo dzieci, do których należą min przygotowanie szeregu imprez czytelniczych w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych (kiermasz „Taniej ksiązki”, literacki konkurs plastyczny, konkurs „Mistrz Szybkiego Czytania” itp.), czy w ramach Światowego Dnia Kota - ciekawie wpleciona w scenariusz imprezy prezentacja wierszy o kotach, ponadto przygotowywanie z wielką starannością innych wydarzeń jak „Pasowanie klas I na czytelników” itp. Na podkreślenie zasługuje czynna postawa bibliotekarza szkolnego, który aktywnie włącza się do zabawy min. przebiera się w adekwatny do zabawy strój, czynnie uczestniczy w zabawach wraz z dziećmi. Ponadto należy docenić znaczący udział uczniów szkoły w konkursach czytelniczych organizowanych przez inne placówki. Uczniowie są przygotowywani przez bibliotekarzy szkolnych szkoły i objęci ich opieką merytoryczną. Ponadto na podkreślenie zasługuje prowadzenie przez bibliotekę szkolną bloga, na którym na bieżąco są zamieszczane informacje z działalności biblioteki</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>I miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku - nauczyciele bibliotekarze: Pani Agnieszka Nyga, Daria Sępkowska.</strong></p> <p>Za bardzo dużą aktywność biblioteki w życiu gimnazjum - etapu edukacyjnego, który powszechnie uważany jest za trudny, organizację wielu wartościowych form pracy aktywizujących czytelnictwo młodzieży min. włączenie się biblioteki w realizację szkolnego projektu edukacyjnego „Śladami Noblistów Polskich – Czesław Miłosz” (w ramach obchodów Roku Miłosza 2011) w ramach którego zorganizowano szereg imprez czytelniczych – wystawę „Świat, poema naiwne Czesława Miłosza” połączoną z emisją filmu o poecie, szkolny konkurs na najciekawszy list o wystawie, współorganizowano konkurs wiedzy o Miłoszu. Ponadto bibliotekarze organizują wiele innych przedsięwzięć jak tematyczne (np. walentynkowe czy bożonarodzeniowe) minikonkursy dotyczące książki, biblioteki i literatury, organizacja spotkania autorskiego z pisarką Ewą Nowak. Ponadto bibliotekarze szkolni przygotowują uczniów szkoły do konkursów czytelniczych organizowanych przez inne placówki. Uczniowie są przygotowywani przez bibliotekarzy szkolnych szkoły i objęci ich opieką merytoryczną. Na podkreślenie zasługuje promocja działań biblioteki w lokalnych mediach poprzez zamieszczanie w nich tekstów z działalności biblioteki.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: center;"><strong>Gratulujemy nauczycielom bibliotekarzom szkolnym ich pasji działania, zaangażownia , a dyrektorom szkół i organom prowadzącym dobrych bibliotek szkolnych .</strong></p> <p style="text-align: center;">&nbsp;</p> <p>„Nauczyciel bibliotekarz powinien charakteryzować się pewnymi cechami, które pozwolą mu dobrze wykonywać jego pracę. Można podzielić je na cechy osobowościowo – społeczne oraz zawodowe. Do grupy pierwszych cech zaliczyć trzeba takie, które umożliwiają sprawną, wydajna i bezkonfliktową prace z ludźmi: kurtuazję, uprzejmość, uczynność, pogodę. Do grupy drugiej należą te, które świadczą o jego profesjonalizmie: odpowiednie wykształcenie, dobra znajomość bibliotekarskiego fachu, oczytanie, elastyczność, otwartość na wszelkie nowości, kreatywność, pasja działania i ulepszania oraz urozmaicania swojej pracy”. (Staniów Bogumiła „Biblioteka szkolna dzisiaj”. s. 65)</p> <p>&nbsp;</p> <p>Po analizie przesłanego materiału konkursowego można stwierdzić, że wszystkich bibliotekarzy pracujących w ww. bibliotekach te cechy, zwłaszcza z drugiej grupy wyróżniają. Są to w szczególności pasja działania, otwartość na zmiany, kreatywność, ulepszanie i urozmaicanie swojej pracy w trosce o rozwój dzieci i młodzieży, aktywność a także zaradność. Podczas przeglądania materiałów konkursowych odniosłyśmy wrażenie, ze pracują tam takie właśnie bibliotekarki, a ich biblioteki poprzez organizację wielu przedsięwzięć pełnią wiele ważnych funkcji w szkole, przede wszystkim są to funkcje edukacyjne, wychowawcze, i kulturotwórcze.</p> <p><br />Takiej postawy im serdecznie gratulujemy zdając sobie sprawę z tego jak trudno jest w rzeczywistości szkolnej (brak funduszy, brak czasu itp.) takie działania realizować. Te biblioteki dostosowują swoją działalność do wymogów współczesnego świata, poszukują nowej formuły istnienia, w której „istnieć to znaczy być widzianym”.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Olsztyn, 2012.09.12<br />oprac. Maria Wiśniewska, sekretarz jury</p> <p><a title="regulamin konkursu" href="https://wmbp.olsztyn.pl/images/pdf/regulamin.pdf" target="_blank">regulamin konkursu</a></p> <p style="text-align: center;"><strong>Rozstrzygnięie konkursu</strong></p> <p style="text-align: center;"><strong>dla nauczycieli bibliotekarzy szkolnych </strong><br /><strong>przeprowadzonego w roku szkolnym 2011/2012</strong></p> <p style="text-align: center;"><strong>„Promuję czytanie w bibliotece szkolnej”</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Jury konkursowe w składzie:</strong></p> <p style="margin-left: 30px;">Sylwia Czacharowska – dyrektor W-MBP w Olsztynie, przewodnicząca jury,<br />Halina Kotlińska – wicedyrektor SP nr 2 w Olsztynie,<br />Maria Wiśniewska – wicedyrektor W-M BP, sekretarz jury</p> <p><br />przeanalizowało 5 prac konkursowych nadesłanych z następujących bibliotek szkolnych:</p> <p style="margin-left: 30px;">1. Szkoła Podstawowa Nr 6 im. K.I. Gałczyńskiego w Olsztynie <br />2. Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Biesalu<br />3. Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku<br />4. Szkoła Podstawowa Nr 1 w Zespole Szkół Nr 1 w Mrągowie<br />5. Zespół Szkół Zawodowych w Dobrym Mieście.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Postanowiono nagrodzić wszystkich uczestników konkursu poprzez przyznanie dwóch wyróżnień równorzędnych oraz 1, 2 i 3 miejsca.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Wyróżnienia równorzędne otrzymały:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna w Zespole Szkół Zawodowych w Dobrym Mieście - nauczyciel bibliotekarz Pani Barbara Opała.</strong></p> <p>Wyróżnienie za aktywność, organizację różnorodnych działań w zakresie promocji czytelnictwa min.: spotkania autorskie, zabawy dydaktyczne, kalambury, konkurs literacki, wystawki, a także otwieranie się biblioteki na środowisko zewnętrzne i współpracę z takimi podmiotami jak Stowarzyszenie „Kresowiacy”, Dom Opieki Społecznej w Dobrym Mieście, Centrum Kultury w Dobrym Mieście czy dobromiejska bazylika.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna w Szkole Podstawowej im. Jana Pawła II w Biesalu - nauczyciel bibliotekarz Pani Mirosława Gromacka.</strong></p> <p>Wyróżnienie za aktywność i szeroką współpracę z organizacjami, stowarzyszeniami, fundacjami min. z Fundacją ABC XXI. Cała Polska Czyta Dzieciom, Fundacją Dzieci Niczyje, Fundacją Wspierania Inicjatyw Ekologicznych itp. (w sumie 18 instytucji) oraz organizację działań promujących czytelnictwo w szkole jak przeprowadzenie zajęć czytelniczych pod hasłem „80 bajek dookoła świata” czy „Tropem polskich legend”, „Pasowanie na czytelnika”, zorganizowanie koła czytelniczego „Jestem miłośnikiem książki”.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>III miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej Nr 1 w Zespole Szkół nr 1 w Mrągowie – nauczyciel bibliotekarz Lilia Szczur.</strong></p> <p>Za organizację cyklicznego przedsięwzięcia literackiego „Spotkania z poezją”. Zwrócono uwagę na odwagę zmierzenia się z promocją poezji – gatunku literackiego, z którym nie każdy chce się mierzyć z powodu raczej niewielkiego zainteresowania dzieci czytaniem poezji. Na podkreślenie zasługuje przemyślana koncepcja literackiej imprezy czytelniczej wykorzystująca cztery pory roku i tło muzyczne „Czterech pór roku” Vivaldiego oraz ciekawa scenografia spotkań.</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>II miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Szkoły Podstawowej Nr 6 im. K.I. Gałczyńskiego w Olsztynie – nauczyciele bibliotekarze: Pani Małgorzata Jeziorna i Pani Agnieszka Michałowska.</strong></p> <p>Za bardzo dużą aktywność biblioteki w życiu szkoły, organizację wielu wartościowych form pracy aktywizującej czytelnictwo dzieci, do których należą min przygotowanie szeregu imprez czytelniczych w ramach Międzynarodowego Miesiąca Bibliotek Szkolnych (kiermasz „Taniej ksiązki”, literacki konkurs plastyczny, konkurs „Mistrz Szybkiego Czytania” itp.), czy w ramach Światowego Dnia Kota - ciekawie wpleciona w scenariusz imprezy prezentacja wierszy o kotach, ponadto przygotowywanie z wielką starannością innych wydarzeń jak „Pasowanie klas I na czytelników” itp. Na podkreślenie zasługuje czynna postawa bibliotekarza szkolnego, który aktywnie włącza się do zabawy min. przebiera się w adekwatny do zabawy strój, czynnie uczestniczy w zabawach wraz z dziećmi. Ponadto należy docenić znaczący udział uczniów szkoły w konkursach czytelniczych organizowanych przez inne placówki. Uczniowie są przygotowywani przez bibliotekarzy szkolnych szkoły i objęci ich opieką merytoryczną. Ponadto na podkreślenie zasługuje prowadzenie przez bibliotekę szkolną bloga, na którym na bieżąco są zamieszczane informacje z działalności biblioteki</p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>I miejsce otrzymała:</strong></p> <p>&nbsp;</p> <p><strong>Biblioteka szkolna Gimnazjum im. Noblistów Polskich w Olsztynku - nauczyciele bibliotekarze: Pani Agnieszka Nyga, Daria Sępkowska.</strong></p> <p>Za bardzo dużą aktywność biblioteki w życiu gimnazjum - etapu edukacyjnego, który powszechnie uważany jest za trudny, organizację wielu wartościowych form pracy aktywizujących czytelnictwo młodzieży min. włączenie się biblioteki w realizację szkolnego projektu edukacyjnego „Śladami Noblistów Polskich – Czesław Miłosz” (w ramach obchodów Roku Miłosza 2011) w ramach którego zorganizowano szereg imprez czytelniczych – wystawę „Świat, poema naiwne Czesława Miłosza” połączoną z emisją filmu o poecie, szkolny konkurs na najciekawszy list o wystawie, współorganizowano konkurs wiedzy o Miłoszu. Ponadto bibliotekarze organizują wiele innych przedsięwzięć jak tematyczne (np. walentynkowe czy bożonarodzeniowe) minikonkursy dotyczące książki, biblioteki i literatury, organizacja spotkania autorskiego z pisarką Ewą Nowak. Ponadto bibliotekarze szkolni przygotowują uczniów szkoły do konkursów czytelniczych organizowanych przez inne placówki. Uczniowie są przygotowywani przez bibliotekarzy szkolnych szkoły i objęci ich opieką merytoryczną. Na podkreślenie zasługuje promocja działań biblioteki w lokalnych mediach poprzez zamieszczanie w nich tekstów z działalności biblioteki.</p> <p>&nbsp;</p> <p>&nbsp;</p> <p style="text-align: center;"><strong>Gratulujemy nauczycielom bibliotekarzom szkolnym ich pasji działania, zaangażownia , a dyrektorom szkół i organom prowadzącym dobrych bibliotek szkolnych .</strong></p> <p style="text-align: center;">&nbsp;</p> <p>„Nauczyciel bibliotekarz powinien charakteryzować się pewnymi cechami, które pozwolą mu dobrze wykonywać jego pracę. Można podzielić je na cechy osobowościowo – społeczne oraz zawodowe. Do grupy pierwszych cech zaliczyć trzeba takie, które umożliwiają sprawną, wydajna i bezkonfliktową prace z ludźmi: kurtuazję, uprzejmość, uczynność, pogodę. Do grupy drugiej należą te, które świadczą o jego profesjonalizmie: odpowiednie wykształcenie, dobra znajomość bibliotekarskiego fachu, oczytanie, elastyczność, otwartość na wszelkie nowości, kreatywność, pasja działania i ulepszania oraz urozmaicania swojej pracy”. (Staniów Bogumiła „Biblioteka szkolna dzisiaj”. s. 65)</p> <p>&nbsp;</p> <p>Po analizie przesłanego materiału konkursowego można stwierdzić, że wszystkich bibliotekarzy pracujących w ww. bibliotekach te cechy, zwłaszcza z drugiej grupy wyróżniają. Są to w szczególności pasja działania, otwartość na zmiany, kreatywność, ulepszanie i urozmaicanie swojej pracy w trosce o rozwój dzieci i młodzieży, aktywność a także zaradność. Podczas przeglądania materiałów konkursowych odniosłyśmy wrażenie, ze pracują tam takie właśnie bibliotekarki, a ich biblioteki poprzez organizację wielu przedsięwzięć pełnią wiele ważnych funkcji w szkole, przede wszystkim są to funkcje edukacyjne, wychowawcze, i kulturotwórcze.</p> <p><br />Takiej postawy im serdecznie gratulujemy zdając sobie sprawę z tego jak trudno jest w rzeczywistości szkolnej (brak funduszy, brak czasu itp.) takie działania realizować. Te biblioteki dostosowują swoją działalność do wymogów współczesnego świata, poszukują nowej formuły istnienia, w której „istnieć to znaczy być widzianym”.</p> <p>&nbsp;</p> <p>Olsztyn, 2012.09.12<br />oprac. Maria Wiśniewska, sekretarz jury</p> <p><a title="regulamin konkursu" href="https://wmbp.olsztyn.pl/images/pdf/regulamin.pdf" target="_blank">regulamin konkursu</a></p> Promuję Czytanie w Bibliotece Szkolnej - Regulamin 2015-07-01T09:38:38+02:00 2015-07-01T09:38:38+02:00 https://wmbp.olsztyn.pl/index.php/forum-bibliotekarzy/konkursy/132-rok-szkolny-2011-2012/359-promuje-czytanie-w-bibliotece-szkolnej-regulamin Michał Kowalski <p><a title="Regulamin konkursu" href="https://wmbp.olsztyn.pl/images/pdf/regulamin.pdf" target="_blank">Regulamin konkursu</a></p> <p><a title="Regulamin konkursu" href="https://wmbp.olsztyn.pl/images/pdf/regulamin.pdf" target="_blank">Regulamin konkursu</a></p>