Podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2025/2026:
Priorytet 1. Kształtowanie myślenia analitycznego poprzez interdyscyplinarne podejście do nauczania przedmiotów przyrodniczych i ścisłych oraz rozwijanie umiejętności matematycznych w kształceniu ogólnym.
KSZTAŁTOWANIE MYŚLENIA ANALITYCZNEGO (plik pdf; 457 KB) (sierpień 2025)
MYŚLENIE KRYTYCZNE W EDUKACJI (plik pdf; 466 KB) (sierpień 2025)
Priorytet 2. Szkoła miejscem edukacji obywatelskiej – kształtowanie postaw patriotycznych, społecznych i obywatelskich, odpowiedzialności za region i ojczyznę, dbałości o bezpieczeństwo własne i innych.
EDUKACJA OBYWATELSKA (plik pdf; 468 KB) (sierpień 2025)
EDUKACJA REGIONALNA (plik pdf; 457 KB) (sierpień 2025)
Priorytet 3. Promocja zdrowego trybu życia w szkole – kształtowanie postaw i zachowań prozdrowotnych, wspieranie aktywności fizycznej uczniów.
PROMOCJA ZDROWEGO TRYBU ŻYCIA W SZKOLE (plik pdf; 443 KB) (sierpień 2025)
Priorytet 4. Profilaktyka przemocy rówieśniczej, zdrowie psychiczne dzieci i młodzieży, wsparcie w kryzysach psychicznych, profilaktyka uzależnień.
PROFILAKTYKA PRZEMOCY RÓWIEŚNICZEJ (plik pdf; 466 KB) (sierpień 2025)
ZDROWIE PSYCHICZNE DZIECI I MŁODZIEŻY (plik pdf; 476 KB) (siepień 2025)
Priorytet 6. Promocja kształcenia zawodowego w szkołach podstawowych oraz w środowisku pracodawców, wzmocnienie roli doradztwa zawodowego.
DORADZTWO ZAWODOWE DZIECI I MŁODZIEŻY (plik pdf; 448 KB) (sierpień 2025)
Priorytet 7. Rozwijanie zainteresowania kulturą i językiem polskim wśród Polonii, nauczanie języka polskiego w środowiskach polonijnych.
SZKOLNICTWO POLONIJNE (NA PRZESTRZENI WIEKÓW) (plik pdf; 452 KB) (sierpień 2025)
Priorytet 8. Wspieranie aktywności poznawczej i poczucia sprawczości ucznia poprzez promowanie oceniania kształtującego i metod aktywizujących w dydaktyce.
WSPIERANIE AKTYWNOŚCI POZNAWCZEJ I POCZUCIA SPRAWCZOŚCI UCZNIA POPRZEZ OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE (plik pdf; 447 KB) (sierpień 2025)