w m logo
Instytucja Samorządu
Województwa
Warmińsko-Mazurskiego

24 października o godz. 10.30 zapraszamy do siedziby biblioteki (ul. Natalii Żarskiej 2) nauczycieli polonistów i bibliotekarzy na bezpłatne warsztaty pt. „Świteź” – gra karciana i internetowa platforma wiedzy,

 jako nowy pomysł na odczytanie klasycznego utworu. Spotkanie poprowadzi Iwona Haberny.

Czas trwania spotkania: 90 minut
Uczestnicy szkolenia otrzymają grę „Świteź”.
Liczba miejsc ograniczona.
Formularz zgłoszeniowy: https://forms.gle/Uha61uey9WkKmjhJ8

 

Iwona Haberny – założycielka Agencji Promocyjnej OKO, działającej od 2000 roku w Krakowie. Prezeska fundacji Bookowy Dom, laureatka nagrody Książka Roku IBBY w kategorii Upowszechnianie Czytelnictwa. Specjalizuje się w organizacji i promocji wydarzeń kulturalnych w Krakowie i na terenie całej Polski. Współpracowała z podmiotami polskimi i zagranicznymi (m.in: Fundacją im. Kościelskich w Genewie, Poetry Foundation Chicago, Goethe Institut Krakau, Lithuanian Culture Institute Vilnius). Od dziesięciu lat organizuje Międzynarodowy Festiwal Literatury dziecięcej „Rabka Festival”, a od czterech – projekt „Jemy borówki na polu, czyli wakacyjne spotkania z językiem polskim” ( poświęcony propagowaniu wiedzy o polszczyźnie). Jej specjalnością są przedsięwzięcia wymagające kreatywności, wykorzystujące media tradycyjne i elektroniczne (m.in. gry i platformy wiedzy: „W pustyni i w puszczy”, „Świteź”, „Kod Krakowa”). Pracowała jako szef działu promocji w Znaku (1996-2000) i w Wydawnictwie Literackim (2004-2012). Absolwentka polonistyki i historii (Uniwersytet Jagielloński).

 

„Świteź” – gra karciana zintegrowana z internetową platformą wiedzy
Jeden z najważniejszych tekstów kultury w formie gry karcianej, zintegrowanej z internetową platformą wiedzy.
Głównym celem projektu „Świteź” jest popularyzacja i chęć dotarcia (z liczącymi sobie 200 lat „Balladami i romansami” Adama Mickiewicza) do osób, które na co dzień niechętnie sięgają po klasykę, natomiast uwielbiają literaturę fantastyczną i gry.
Nad platformą wiedzy, która prezentuje nowe – bardzo współczesne – odczytanie Mickiewicza, pracował zespół złożony z ekspertów z Wydziału Polonistyki Uniwersytetu Jagiellońskiego: znawca literatury pogranicza – prof. Paweł Bukowiec oraz polonista i groznawca – prof. Tomasz Majkowski. W pracę włączył się także ceniony projektant gier – Wojciech Rzadek. Praktycznym dostosowaniem efektów projektu do realiów szkolnych zajęła się doświadczona nauczycielka – Biserka Čejović.
Zadanie znalezienia współczesnej formy graficznej dla kanonicznego dzieła postawiono przed Anną Pałosz – artystką specjalizującą się w syntezie i poszukiwaniu prostych, wyrazistych rozwiązań.
Platforma wiedzy dostępna jest bez ograniczeń pod adresem https://mickiewicz.promocjaksiazki.pl/ . Natomiast grę otrzymają bibliotekarze i nauczyciele, którzy przejdą szkolenie z jej praktycznego wykorzystania w pracy z czytelnikami i uczniami.
Projekt zrealizowany został przez Agencję Promocyjną OKO, dzięki dofinansowaniu z programu „Ballady i romanse” Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego.

Szczegółowe informacje o projekcie: https://mickiewicz.promocjaksiazki.pl/

 

Copyright © 2024 W-MBP. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Joomla! jest wolnym oprogramowaniem wydanym na warunkach GNU Powszechnej Licencji Publicznej.

Polityka prywatności - RODO